Možná že stále nostalgicky preferujtete Twitter nebo vás zlákaly obrázky a videa na Instagramu. Třeba se realizujete na Tiktoku a chcete tam být včas, než bude příliš velký. Ať dáváte přednost jakékoliv sociální síti, určitě byste neměli zapomínat na starý dobrý Facebook. Ten je za mne místem, kde můžete najít velmi zajímavé investiční příležitosti. Ať už kvůli věku lidí, kteří na něj chodí nebo právě kvůli způsobu, jak tato sociální síť funguje.
Je ovšem nutné si uvědomit, že velice záleží na tom, v jaké “sociální bublině” žijete. Pokud vás zajímá fotbal, fotografování nebo koťátka, tak se pohybujete v komunitě, kde se investování nebo nemovitosti jako takové asi moc neprobírají. Facebook nám totiž servíruje jen ty informace, o které se aktivně zajímáme. To ví podle toho, jaké lidi sledujeme, na jaké odkazy klikáme, u jakých příspěvků se zastavíme nebo co naopak jen prstem rychle přejedeme. Proto dnešní tip možná bude po některých z vás vyžadovat změnu v přístupu, jak tuto sociální síť využíváte.
Největší potenciál je zejména v různých skupinách, které se věnují prodeji, pronájmu a investicím do nemovitostí. K tomu si za chvíli řekneme více. Co ale můžete vytěžit už nyní, jsou vaše kontakty v síti přátel. Hodně lidí totiž před samotným prodejem nemovitostí hledá informace ve svém okolí. Než se tedy rozhodnou poptat realitní kancelář, často zkusí štěstí právě na Facebooku. Někteří hledají pomoc nebo radu jak nemovitost prodat, kontakt na ověřeného makléře nebo právníka. Chtějí si práci zjednodušit a často doufají, že třeba někdo v jejich okolí právě hledá tu jejich nemovitost. Takže bedlivě sledujte svůj okruh přátel. Nikdy nevíte, kde se ta výhodná investice objeví!
Pojďme se nyní podívat na to, jak efektivně využít Facebook pro hledání investičních nemovitostí.
Přidejte se do místních skupin prodeje a pronájmu nemovitostí:
Na Facebooku existují skupiny zaměřené na prodej a pronájem nemovitostí, které se dělí dle regionů nebo konkrétních měst. Přidejte se do těchto skupin, abyste měli přehled o nabídce v dané lokalitě. Vyhledávejte klíčová slova jako "prodej nemovitostí", "pronájem bytů" nebo názvy měst či regionů. Ukažme si to v praxi na příkladu. Zadám do hledání “prodej pronájem nemovitosti Brno” nebo jiná města jako Zlín, Praha, zkrátka podle vaší zájmové lokality.
Sledujte skupiny zaměřené na investiční nemovitosti:
Kromě skupin pro prodej a pronájem existují i skupiny specializující se na investiční nemovitosti. V těchto skupinách někdy najdete tipy na zajímavé investiční příležitosti, nicméně pravdou je, že velmi často se tam objevují věci, kterých se chce někdo zbavit za tržní cenu. Vždy je tedy nutné každou “super” nebo “jedinečnou” nabídku důkladně zvážit. Zadejte do vyhledávacího pole klíčová slova jako "investiční nemovitosti" nebo "realitní investice". Některé skupiny mají tisíc členů a některé menší naopak jen desítky.
Zde jen upozorním, že skupina “ADOL Monitor - investice do nemovitostí” je určena ke sdílení zkušeností, rad a tipů. Není to inzertní skupina. I tak už má ale přes 4 tisíce členů. Tam byste určitě neměli chybět.
Vytvořte si vlastní inzerát:
Pokud máte konkrétní požadavky na investiční nemovitost, můžete vytvořit vlastní inzerát a zveřejnit jej ve skupinách, které sledujete. Popište, co hledáte a jaké jsou vaše preference, a třeba se vám ozvou lidé, kteří budou mít něco, co vás zajímá.
Sledujte realitní makléře ve své lokalitě:
Většina realitních makléřů má své vlastní profily na Facebooku. Sledováním těchto lidí se můžete dozvědět o nových nabídkách a zajímavých investičních příležitostech dříve, než se objeví na veřejných inzertních portálech. Navíc získáte možnost přímé komunikace s lidmi, pro které jsou nemovitosti denní chleba. Určitě se kolem nich točí i obchody, na které prodávající spěchá a můžete tak získat nemovitost za zajímavou cenu.