Prodej nemovitostí moderním způsobem zvyšuje cenu nemovitosti

Prodej nemovitostí se stejně jako jiné obory vyvíjí a ten kdo udržuje krok s moderními trendy, může dosáhnout vyšší ceny. Dokola se dnes vedou spory, zda je lepší prodávat přes realitní kanceláře nebo prodávat svépomocí přes inzertní servery. Nechci se zde věnovat rizikům a výhodám jedné nebo druhé varianty i když… O tom ale za chvíli.  Na příkladu bych vám rád ukázal, jaký je dnes jeden z trendů, kteří využívají “ti modernější” z nás.

V těchto dnech se na mě obrátila kamarádka, která řeší prodej své nemovitosti v zajímavé lokalitě. Využila služeb realitní kanceláře, ale prodej se již více jak 5 měsíců nedaří. Při pohledu na zveřejněný inzerát se zdá být vše v pořádku - fotografie, popis, inzerce na největších inzertních portálech atd. Stejně tak makléřka, která nemovitost prodává patří mezi ty zkušené. Proč se ale prodej nedaří?

Určitě každého z vás napadne, že problém bude v ceně. Byla to samozřejmě věc, kterou jsme diskutovali jako první. To, že vlastník má často nereálnou představu o dosažitelné ceně je běžná věc. Ale budu-li brát v úvahu, že cenu pomohla stanovit makléřka dle aktuálních cen v okolí, může být důvodem něco jiného…

Specifická nemovitost nebo lokalita

Kamarádka prodává starý rodinný dům s velkým pozemkem, který ale není v žádném z velkých měst. Do krajského města je daleko a do 10ti kilometrů jsou dvě zhruba 12-15.000 města. Co je ale zajímavé, tak  je to, že se v obci nachází zámek, který je oblíbenou turistickou atrakcí. Tento fakt ovšem v klasické inzerci nevynikne.

Z pohledu zájemců tedy nemusí být nemovitost zajímavá pro běžné bydlení. Mnoho lidí preferuje bydlení v bytech přímo ve městě, kvůli dostupnosti práce a dalších služeb. Navíc velký turistický ruch může být překážkou pro ty, kteří hledají klidné místo na pořízení takové nemovitosti pro rekreaci. Nicméně majitelka se domnívá, že nemovitost je vhodná pro podnikání - ať už zřízení ubytování, restaurace nebo občerstvení.

Takových nemovitostí, které na první pohled nevybočují z průměru, je v naší zemi hodně. Proto zde neuvádím konkrétní lokalitu, abyste se nad situací zamysleli obecně. Dle mého názoru specifické nemovitosti vyžadují i speciální přístup k propagaci a způsobu prodeje.

Vlastní web nemovitosti

Lidé z marketingu říkají, že při propagaci je třeba se zaměřit na to, co nabízená věc nebo služba řeší za problém. Případně, co nového zákazníkovi přinese za užitek. Máte pocit, že realitní server s 50ti tisíci nabídek, je schopen takovou věc vypíchnout? Tento problém lze vyřešit například vlastním webem nemovitosti.

Vlastní web nemovitosti (internetové stránky) je místo, kde má prodávající nebo makléř prostor zdůraznit a vypíchnout výhody a příležitosti, které daná nemovitost nabízí. Je to místo, kde na návštěvníka neútočí “podobné nabídky v okolí” nebo zaplacené lepší reklamní pozice jiných prodávajících. Také zde nenajdete reklamní bannery nabízející nesouvisející služby apod.

Pojďme se tedy podívat na to, jak se takový web nemovitosti tvoří.

Vlastní doména

Výhodou v propagaci specifické nemovitosti je jakési vyčlenění z nabídky ostatních nemovitostí. Tento fakt podpoří i vlastní doména, kterou si můžete pořídit na celý rok za pár stokorun. Samotný název domény, již může jaksi “podsouvat” budoucí využití nebo lokalitu nemovitosti. Doména tedy nemusí být např. “www.dumvhradci.cz”, ale třeba “www.penzion-na-prodej-krkonose.cz”.

Pokud jste přímý majitel, doménu po prodeji nemovitosti již nemusíte platit a ta následně zanikne. Jste-li makléř, může taková doména “žít” roky a propagovat váš způsob práce a profesionální přístup ke klientům. Stane se z něho vizitka odvedené práce. Takové stránky uvidí třeba majitel jiné nemovitosti, který hledá profi makléře.

Obsah webu nemovitosti

Nyní přichází na řadu to nejdůležitější. Stránky musí zaujmout nejen texty, ale především kvalitními fotografiemi a to nejen nemovitosti, ale i okolí. V našem případě by bezesporu pomohla sekce, která bude vyzdvihovat výhodu blízkého zámku. Můžete pořídit fotografie z místa nebo dokonce video, ze kterého zájemce uvidí i “davy turistů”. Letecký snímek přiblíží výhodnou polohu vůči zámku, nutnost průchodu kolem nemovitosti z jediného parkoviště v okolí apod.

Vždy je potřeba mít na paměti tu “marketingovou” výhodu, kterou chcete vypíchnout. Budete-li stejnou nemovitost propagovat jako “chaloupku v romantické lokalitě”, můžete narazit. Takový název spíše zvolíte u nemovitosti, kde z leteckého snímku budou vidět hluboké lesy, jezírko, skály v okolí atd.

V neposlední řadě musí stránky obsahovat možnosti, které daná nemovitost nabízí. Stejnou nemovitost (ne z našeho případu) je možné přebudovat na penzion, restauraci s možností ubytování, zájezdní hostinec, ranč s možností vyjížděk na koních apod.

Sociální sítě a PPC

Je-li hotový web se zajímavými texty, vyladěné fotografie, kvalitní video a jsou popsány možnosti využití, přichází na řadu samotná propagace. O novém webu totiž musíte dát vědět zájemcům. K tomu se dnes nejvíce využívají sociální sítě - Facebook nebo Instagram, případně i Youtube. Na lidi je třeba nejprve zapůsobit obrazem, aby měli vůbec zájem o více informací.

To se ovšem neobejde bez investice. Cílit můžete na různé kategorie zájemců v konkrétních lokalitách. Budete-li nabízet romantickou víkendovou chaloupku v horách, můžete cílit na lidi v Praze nebo velkých městech. Budete-li nabízet nemovitost vhodnou k provozování autoservisu, budou vás asi více zajímat zájemci z okolí.

K nastavení reklam a správnému zacílení asi bude třeba rada odborníka, ale je to velice důležitá věc. Můžete také cílit na lidi, kteří takové informace hledají ve vyhledávačích jako je Google nebo Seznam. V těchto případech se cílí pomocí PPC reklam (pay per click - placeno za proklik), které se zobrazují jen lidem, kteří hledají určitá klíčová slova a vy pak platíte jen za prokliky. Můžete tak i řídit cenu celé reklamní kampaně.

Důležité jsou kontakty

Aby se vám mohl někdo ozvat, musíte mít zveřejněny na stránkách kontakty. Nestačí jen poptávkový formulář, ale všude by mělo být vidět kontaktní telefonní číslo a email. Lidé často sedí u počítačů do noci, kdy nemohou hned zavolat a raději zvolí kontakt emailem.

Telefonní číslo si můžete pořídit nové, u stánku s novinami, abyste jej případně po prodeji mohli “zahodit”. Nemusíte tak zveřejňovat soukromé číslo a navíc tak přesně budete vědět, že se daný hovor týká nabízené nemovitosti. Není totiž nic horšího, než když nebudete na volání reagovat nebo budete emaily vybírat jednou za 14 dní.

Co to bude stát

Samotné stránky lze postavit za pár tisíc korun a větší položkou zde asi budou právě kvalitní fotografie od fotografa (žádný telefon), videoprohlídka, fotografie z dronu apod. Mnohem větší položkou je čas, který mnoho lidí není ochotno nebo nemůže takovému projektu věnovat.

Budete-li využívat služeb realitní kanceláře, může být pak taková služba zahrnuta v provizi, kterou byste stejně platili.

S makléřem nebo sám

Web nemovitosti zvládnou někteří lidé udělat sami a velmi levně. Zdálo by se tedy, že realitní makléř v tomto případě je zbytečný. Z mého pohledu je nutné si ale uvědomit, že právě zkušený makléř je osobou, která má před laiky náskok. Makléři mají praxi v psaní textů, ví jak a od koho zajistit kvalitní fotografie, co by na fotografiích mělo a naopak nemělo být apod. Mají kolem sebe profesionály, kteří tyto služby zajišťují - rychle, kvalitně a zcela běžně. Tomu se kamarád se zrcadlovkou, který fotí jen o dovolené, nemůže rovnat.

Nejlepší variantou je kontaktovat někoho, kdo takový web (ideálně více) již postavil a může vám předvést svoji práci.

Závěr

Při rozhodování zda použít na propagaci web nemovitosti je důležité myslet hlavně na to, co může takový originální způsob prezentace přinést. Mimo to, že urychlí prodej nemovitosti, může přinést i vyšší cenu. Bude-li prezentace opravdu kvalitní, může také odradit notorické výletníky, kteří jezdí po různých nemovitostech a nikdy nekoupí. Ušetřený čas strávený na zbytečných prohlídkách můžete využít lépe.

Nebojte se tedy práce navíc! Odměna může být lákavá.

Sdílejte článek na sociálních sítích
 
 
  

Bez komentářů.

Napište komentář

Menu
ADOL
Přihlášení